І. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотекина 2014-2015 н.р. та показники за минулий рік
1. Аналіз роботи бібліотеки за 2013-2014 н.р.
У 2013-2014 навчальному році діяльність бібліотеки Пилипо-Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня спрямована на реалізацію Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про бібліотеку і бібліотечну справу», «Концепцію виховання дітей та молоді у національній системі освіти», «Концепції Державної цільової програми підтримки та розвитку читання »
Запланована робота і включені виховні заходи за 2013-2014 навчальний рік майже всі виконані.
Перереєстрація читачів була проведена у вересні-жовтні 2013 року. На початок навчального року читачів становило 109 чол., на кінець – 152.
У 2013-2014 н.р. бібліотека проводила роботу в школі серед учнів за різноманітними тематичними напрямками:
· На допомогу становлення особистості читачів – дітей;
· Велась пропаганда літератури з морального, етичного виховання;
· Бібліотека проводила роботу з педагогами, батьками (підбір художньої літератури та підручників);
· Бібліотекою велась довідково-бібліографічна робота;
· Проводилась робота по формуванню у молодших школярів загального уявлення про бібліотеку, багатство і розмаїття книжкового світу, по ознайомленню дітей з правилами користування бібліотекою та книгою;
· Давались початкові знання про структуру книжки;
· Проводилась робота по формуванню інтересу школярів до самостійного читання та формуванню вміння самостійно вибирати книжки в бібліотеці;
· Діти регулярно ознайомлювалися з періодичними виданнями: журналами та газетами для молодших школярів;
· Протягом року бібліотекою велась активна робота з боржниками; робота по збереженню книжок шкільної бібліотеки.
Цілий рік проводилась робота по забезпеченню підручників. Раз у два місяці проводились шкільні рейди – перевірки шкільних підручників, результати яких висвітлювались на стенді „Живи, книго!” у бібліотеці. У класах обрані поcти бережливих, які постійно працювали.
Велась робота по збереженню та поповненню книжкового фонду.
Поповнювався фонд бібліотеки подарованими книгами та купленими за власні кошти підручниками, діє доброчинна акція „Власну книгу – в дар бібліотеці”. Своєчасно була оформлена передплата на періодичні видання, з них дитячих видань – 5.
Оформлювались „інформаційні листівки” до знаменитих дат, вівся календар знаменних дат. Бібліотека проводила роботу по заохоченню учнів до активного спілкування з книгою, прищепленню дітям любові до художньої літератури, а також бережливому ставленню до книжки.
У 2013-2014 н.р. в школі було 11 класів, в яких навчалось 96 учнів. У школі працює 23 вчителів. Всі вони є читачами шкільної бібліотеки.
Були оформлені книжкові виставки:
· „Україна – моя Батьківщина”
· „Уклін доземний, вчителю, тобі” (до Дня працівника освіти);
· „Мово моя материнська”;
· „Ми вклоняємось вам, ветерани” (до дня Перемоги);
Оформлені куточки: „Куточок правознавства”
Проведені заходи:
· година цікавих повідомлень „Міжнародні свята жовтня”;
· вікторина „Від слова до слова – складається мова”;
· конкурс-вікторина „З якої це казки” та ін.
До Тижня дитячої та юнацької книги проведено ряд заходів – це і книжкові виставки, і літературні конкурси, і бібліотечні уроки.
Бібліотечні уроки проводились згідно плану.
Для учнів 1 класу з метою залучення їх до читання бібліотекою проведені ряд уроків, екскурсії до бібліотеки. У плані інформаційної роботи проведені огляди літератури „Увага! Новинки!”. З метою підвищення професійного рівня працівник бібліотеки відвідував семінари-практикуми в загальноосвітніх навчальних закладах.
2. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки на 2014-2015н.р.
Діяльність шкільної бібліотеки буде спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання, вміння користуватися бібліотекою, а також на забезпечення навчального процесу, бібліотечного і інформаційно-бібліографічного обслуговування читачів, всебічне сприяння підвищенню методичної майстерності вчителів шляхом пропаганди педагогічної літератури і інформації про неї.
Методичною проблемою нашого закладу, а також бібліотеки є „Реалізація особистістю орієнтованої системи навчання з метою формування творчої особистості молодшого школяра”. Шкільна бібліотека повинна стати інформаційним центром. З метою підвищення бібліотечно-бібліографічної грамотності учнів проводити бібліотечні уроки згідно з окремо складеним планом.